Berhati-hati la dengan siapa kita membuka cerita.
Tak semua mampu menyimpan rahsia.
Satu masa dia buka semua bila dah berpaling muka.


adindabaizuramazlan:

Hanya 50% manusia sahaja yang sudi menerima maaf orang yang memohon maaf.

Daripada 50% manusia tersebut, hanya separuh yang boleh melupakan kesalahan yang dimaafkan

Daripada 25% manusia tersebut, hanya 5% yang sanggup menyayangi si pemohon maaf kembali.

Adakah kita tergolong dalam kalangan 5% itu?

Renungkan

Muhasabah cinta.Kembali ke Jalan yang diredhaiNya.



cik-amiraa:

Antara kelebihan orang yang sakit ialah doanya Allah dengar dengan syarat dia Redha keatas dirinya. Wallahualam.



Try to pray Tahajjud ( night prayer ) at least once a week and you will find very big differences in your life.


artmonia:

War Toys by  Brian McCarty

The series “War Toys” is born from the meeting of children affected by war with the photographer, who travels since 2011 in areas affected by war as Israel and the Gaza Strip.





Ada yang akan menerima masa lalumu tanpa pernah mengungkit lagi, ada yang akan menerimanya setengah hati kemudian selalu menyalahkanmu untuk sesuatu yang terjadi, ada yang akan pergi meninggalkanmu karena baginya masa lalu adalah cerminan diri.


hidup orang lain selalu nampak lebih indah.
sebab bila lihat hidup kita,
kita cuma lihat yang buruk.

sedangkan, bila kita tengok hidup orang lain,
kita cuma tengok yang baik.



mungkin ada status di facebook yang kita sembunyikan.
setting “only me.”

dan mungkin suatu hari nanti akan ada orang lain scroll facebook kita,
dia akan tanya,
“kenapa tulis macam ni.”
“kenapa tak post?”
“kenapa hide”
kita akan kata,” oh, tu nak post kat tumblr.”
~dengan senyum kelat tambah tak tahu berapa sudu teh gula batu~

"tumblr?"
“tu apa?”
tempat kita boleh kongsi apa yang kita nak.
kita tulis apa yang kita rasa.
kita luah segala yang kita sembunyikan.
kat situ tak sesiapa kenal kita.
dan kita pun mungin tak kenal sesiapa.
orang mungkin tak peduli,
orang mungkin tak faham,
tapi kat situ sekurang-kurangnya,
orang tak jadi juri,
dan sekurang-kurangnya,
orang tak pura-pura peduli.
senyum dah berkaca.



boys-and-suicide:

No one’s choice at all





rozizarina:

DARI SEPASANG MATA…

Unheard sounds and voices of some, must be heard. So, please have a heart.